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NTTドコモ NTT DOCOMO

RaaSソリューション 「THE-ST」 RaaS Solution “THE-ST”

リアルとメタバースの2つの空間でスマートトイを体験できるOMOストア「NEW POINT×THE-ST」をロウンチしました。

RaaS(Retail as a Service)領域におけるNTTドコモ発のソリューション「THE-ST(ザスト)」の新規事業開発において、コンセプト設計から、ネーミング・ロゴ・グラフィックなどの表現開発、空間デザイン・UI/UXなどの体験デザイン、広告プロモーション・PRといったコミュニケーションデザインを担当。三井不動産のブランド支援プロジェクト「NEW POINT」と協業し、リアル・メタバース上で商品理解を深められる独自のポップアップストアをOPENしました。

クラウドカメラで店舗環境をDX化し、出展メーカーに対して利用者のオフライン行動データとオンライン行動をつなぎ合わせた独自のダッシュボードを提供。 また、“The 2nd ROOM”をコンセプトにSTEAM教育などでも注目されているスマートトイ7商品をキュレーションし、親子で楽しめるおもちゃ選びの新体験を開発。オンライン・リアル・メタバースを跨いだ3層の「売らない店舗」で、生活者・メーカー双方に向けた新たな価値の創出を行いました。

NEW POINT x THE-ST, a store where visitors can experience.

Supported for new business development of "THE-ST", a new solution presented by NTT DOCOMO in the area of RaaS (Retail as a Service). We have created concept, naming, logo, graphics, space design, UI/UX, advertising promotion and PR. Collaborated with Mitsui Fudosan's brand supporting project "NEW POINT" to open a pop-up store in the real and metaverse to deepen understanding of products. The store properties were DXed with cloud cameras, and a unique dashboard was provided to tenants that connected offline and online behavioral data. Based on concept of "The 2nd ROOM”, seven smart toys that are attracting attention in STEAM education were curated to create a new toy selection experience for parents and children to enjoy together. It was t he "store that doesn't sell" connected the online, real world, and metaverse to create new value for both consumers and manufacturers.

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