ディアジオ社のラグジュアリースコッチウイスキー 「ジョニーウォーカー ブルーラベル ウマミ」の日本ローンチイベントの企画・クリエイティブディレクションを担当しました。 アジア人として初めてフランスでミシュランを獲得したシェフ小林圭氏のレシピによるフードとのペアリングを五感全体で体験できるように、3組のアーティストによるインスタレーションを制作。 小林圭氏がインスピレーションを受けた自然をモチーフとし、 「風」をテーマにRGBの作品、「地」をテーマに赤木 マキ氏の作品、「水」をテーマにDJ AMIGA氏による作品で空間全体を演出。 視覚、聴覚、味覚を通して、会場であるkudan houseが持つ複層的な表情を活かし、ブランドが追い求めた「Umami」の探究の追体験を提供しました。
We were in charge of planning and creative direction for the Japan launch event of Diageo's luxury Scotch whisky "Johnnie Walker Blue Label Umami. We created an installation by three artists so that guests could experience with all five senses the pairing of food made to a recipe by chef Kei Kobayashi who is the first Asian chef to win a Michelin-starred Michelin restaurant in France. Using nature as a motif inspired by Kei Kobayashi’s recipes, the entire space is decorated with works by RGB on the theme of "wind," Maki Akagi on the theme of "earth," and DJ AMIGA on the theme of "water. Through sight, sound, and taste, the multi-layered expression of the venue, kudan house, was utilized to provide an opportunity to relive the exploration of "Umami" that the brand has been pursuing.