
代表
Creative Director/
Experience DesignerRepresentative
Creative Director/
Experience Designer大阪大学卒業後、ADK入社。大規模な統合型キャンペーンやロウンチキャンペーンのトータルディレクションを数多く担当。2005年に『Drill』の立ち上げに参画。2017年には『1-10imagine』の立ち上げに取締役として参画。テクノロジーを活用した新しいアプローチのクリエイティブ開発/体験デザイン/サービス開発を手がける。カンヌライオンズ / ADFEST / TIAA など国内外の広告賞を多数受賞。
Joined ADK after graduated from Osaka University. Fujimoto oversaw the total direction of large-scale integrated campaigns and launches for large brand campaigns. In 2005, participated as a planner for the launch of “Drill”. In 2017, participated in the launch of “1-10imagine” as a board member, and has worked on new approaches with the latest technology: advertising creative, experience design, and numerous services. He won many prizes, such as Cannes Lions, ADFEST, TIAA and so on.
Creative Director/
Communication Designer早稲⽥⼤学卒業後、シナリオライター / スクリプトドクターとして活動を開始。その後テレビの制作会社でデジタルPRコンテンツや番組制作などの担当を経て、2015年にADK⼊社。多岐にわたるクリエイティブ経験を活かし、動画、イベント、SNSキャンペーン、インスタレーションなど手段を問わない課題解決を得意とする。主な受賞歴にADFEST / SPIKES ASIA / JPM賞金賞など。
After graduating from Waseda University, Ueda started working as a scenario writer / script doctor. Then worked at a TV production company, in charge of digital PR content and TV program production. After joining ADK in 2015, he has been utilizing wide range of creative experiences to create new solutions regardless of methods / medias such as videos, events, SNS campaigns, and installations. The main prizes he won are ADFEST /SPIKES ASIA/JPM Gold etc.
Creative Director/
Creative Technologist早稲田大学を経てロンドンに渡り、楽天ビッグデータ部でエンジニアを経験。2013年にADK入社。センシング技術を活用した体験デザイン、スタートアップ・基礎研究組織のコンサルティングやPR支援、TVCMから屋外広告まで、文理を横断した新しいコミュニケーションの形を探求する。主な受賞歴にACCグランプリ / D&AD Future Impact Pencil / AD STARS Gold / JPM大賞など。
Sadaka went to Waseda University and then moved to London. After moved back to Japan, he worked as an engineer at the Rakuten Big Data Department. Joined ADK in 2013. Exploring new forms of communication across the literature, from experience design using sensing technology, consulting and PR support for startups and basic research organizations, TVC, outdoor advertising. The main prizes he won are ACC Grand Prix/D&AD Future Impact Pencil/AD STARS Gold/JPM Grand Prix etc.
Planner/
Intermedia Designer東京藝術大学大学院修了。音楽・美術、特にサウンドアート・メディアアートを学んだのち、グラフィックデザイナーとして、5年従事。その後、プランナーに転向。五感への興味を土台に広義のアート・音楽・デザインをボーダレスに行き来する。言語化し難いもの・ことと丁寧に向き合うことを大切にする。
Completed the Graduate School of Tokyo University of the Arts. After studying music / art - especially sound / media art, Nishida worked as a graphic designer for 5 years then moved herself to a planner position. Based on her interest in human’s five senses, she travels borderless in the world of art, music, and design in a broad sense, emphasizing carefully facing things that are difficult to verbalize.
Technical Director
2007年クリエイティブオフィス enexc&Co.を設立。ミュージックシーンでの空間演出を通し、従来の手法に囚われず常に新しい空間演出の形を実験的に行ってきた。デザイン思考から新しい技術を活用した研究開発やフューチャービジョンメイキング、 プロトタイプなどのプロジェクトを手がける。さまざまな業界の課題解決にとどまらない、価値のあるブランド体験を構築。
Established creative office enexc & Co. In 2007. Through space production in the music scene, Sato has been experimenting with new forms of space production without being bound by conventional methods. Worked on projects such as R & D, Future Vision Making, and Prototypes that utilize new technologies from “design thinking”. He builds a valuable brand experience that goes beyond just providing solutions in various industries.
Planner /
Experience Designer立命館大学卒業後、ADK入社。ブランドを応援したくなるコミュニケーションを目指して、動画、WEBコンテンツ、SNS、OOH、イベント、PRなどを統合させたプランニングを日々勉強中。受賞歴は広告電通賞 / JPM賞など。趣味はTwitterのパトロール。
Joined ADK after graduated from Ritsumeikan University. Tanahashi pursues integrated planning among TVC, SNS campaigns, outdoor advertising, events, PR, and so on, day after day, providing communications and aiming to make the general public cheering for brands. He won Dentsu Advertising Awards, JPM, etc. Lurking on Twitter is his thing.
理化学研究所
Riken

最新のブラックホール理論に基づき、遠い未来の可能性を空想した人工ブラックホール搭載のプロトタイプ2020年12月に、理化学研究所の数理創造プログラム(iTHEMS)が発足させた「Useless Prototyping Studio」に外部パートナーとして参画。科学と世界の新しい関係づくりを目的に、一見役に立たないけれど人の心をインスパイアするプロトタイプをつくるデザインスタジオとして活動を開始。2021年3月には、その第1弾となるBlack Hole Recorderを発表した。「ブラックホールの中は、どうなっているのか?」という疑問から「ブラックホールが情報を蓄える大容量ストレージになるかもしれない」という遠い未来の可能性を空想し、蓄音機型のプロトタイプを開発。PR発表会や日本科学未来館での展示を行い、科学関心層のみならず幅広い層から注目を集めることに成功した。Useless Prototyping Studioへのリンクはこちら https://uselessprototyping.jp/ Black Hole Recorderへのリンクはこちら https://uselessprototyping.jp/blackholerecorder/
A prototype equipped with artificial black holes; imaging one of the possibilities with an eye to the far future, based on a latest black hole theory
In December 2020, we participated as an external partner in "Useless Prototyping Studio" launched by RIKEN Interdisciplinary Theoretical and Mathematical Sciences Program (iTHEMS).
Aiming to build a new relationship with science and the world, we go into action as a design studio making what seems useless, but inspires human's curiosity.
We launched "Black Hole Recorder" as our first project in March 2021. Based on the question "What is the inside of black holes?", we imagined one of the possibilities with an eye to the far future where black holes can be controlled and used as a device to store tons of information and embodied a Gramophone-shaped prototype. We held a press release presentation and an exhibit in Miraikan (The National Museum of Emerging Science and Innovation). Overall, succeeded in getting attention not only from people who are science savvy, but also from general public broadly. Link to Useless Prototyping Studio https://uselessprototyping.jp/ Link to Black Hole Recorder https://uselessprototyping.jp/blackholerecorder/








23-1 Toranomon 1 cho-me, Minatoku, Tokyo 105-6312, Japan
23-1 Toranomon 1 cho-me, Minatoku, Tokyo 105-6312, Japan