プロダクトデザインの視点からドコモのブランド向上を図るため、デザインミュージアム 21_21 DESIGN SIGHT ギャラリー3で9日間の展示を実施。国内外で活躍する13名の建築家、現代美術家、クリエイティブディレクターや研究者たちの思う「わからない魅力」を持つプロダクトをキュレーションしました。 テクノロジー軸のリニアな発展という視座だけでなく、豊かさの価値を探るドコモのデザインの姿勢を表現。「わからなさ」というキーワードから感性的な価値の重要性にスポットライトを当て、“わからなさ” を許容しながら、考えたり、想像したりする余地をつくる「体験」の場を提示しました。
A nine-day exhibition was held at the Design Museum 21_21 DESIGN SIGHT Gallery 3 to enhance DOCOMO's brand from a product design perspective. Thirteen architects, contemporary artists, creative directors and researchers active in Japan and abroad curated products with "ambiguity in that often mysterious appeal" as they see it. The exhibition expresses DOCOMO's design stance of exploring the value of affluence, not only from the perspective of linear development along the technological axis. The keyword “ambiguity" spotlighted the importance of sensory value, and presented a place of "experience" that allows for "ambiguity" while creating room for thought and imagination.