スシローが2025年日本国際博覧会(大阪・関西万博)へ出店した「スシロー未来型万博店」において、 キービジュアル開発・店舗内映像制作・インタラクティブゲームコンテンツ制作を担当しました。 「まわるすしはつづくすしへ」というキャッチコピーの元、 2050年のサスティナブルな未来の「サカナ」・「寿司」を見据えたスシローのさまざまな取り組みを楽しみながら理解を深められるよう、SUSHIRO 2050のコンセプトを伝えるオープニングムービー、キービジュアルを開発。 そして、注文用タブレット「デジロー」で楽しみながら学べるゲームコンテンツとして、 プレイヤーが勇者となり、水産業が直面する課題をクイズ形式で解決していくロールプレイング風ゲーム「SUSHI QUEST」とウニの増加による海の環境問題や、ウニを捕獲することで海藻が育ち海が守られる仕組みを学べる「UNI CATCH GAME」を担当しました。
At the "Sushiro Future Expo Restaurant," which Sushiro opened at the 2025 World Expo (Osaka-Kansai Expo), we were responsible for key visual development, in-store video production, and interactive game content production. Under the catchphrase "Rotating sushi leads to sustainable sushi," we developed an opening movie and key visuals that convey Sushiro's various initiatives aimed at a sustainable future for "fish" and "sushi" in 2050, allowing visitors to enjoy and deepen their understanding of the SUSHIRO 2050 concept. Additionally, as game content that can be enjoyed while learning through the ordering tablet "Digiro," we created a role-playing game called "SUSHI QUEST," where players become heroes and solve challenges faced by the fishing industry in a quiz format, as well as the "UNI CATCH GAME," which teaches about marine environmental issues caused by the increase of sea urchins and how catching sea urchins helps seaweed grow and protects the ocean.







