東京・丸の内の三菱一号館美術館の展覧会「オランジュリー美術館 オルセー美術館 コレクションよりルノワール×セザンヌ―モダンを拓いた2人の巨匠」の広告クリエイティブ開発を担当しました。 世界巡回展として、ミラノでの方向性を踏襲しながらも、日本人が大好きな「印象派」をキャッチーに解釈。 印象派に属した画家としても有名で、友人としても交流のあった2人。 企画性を持ったこの対比を視覚化しながら、彼らが拓いた新しい地平を鑑賞者が感じられる入り口となるようなビジュアルを目指しました。
We are responsible for the advertising creative development for the exhibition "Renoir / Cézanne – Pioneers of Modernity" from the collections of the Musée de l'Orangerie and the Musée d'Orsay at the Mitsubishi Ichigokan Museum in Marunouchi, Tokyo. As a world touring exhibition, we interpreted the beloved "Impressionism" in a catchy way while following the direction established in Milan. Both artists are famous as painters belonging to the Impressionist movement and also had a friendship that fostered their collaboration. By visualizing this curated contrast, we aimed to create visuals that serve as an entry point for visitors to feel the new horizons they opened.
