
代表
Creative Director/
Experience DesignerRepresentative
Creative Director/
Experience Designer大阪大学卒業後、ADK入社。大規模な統合型キャンペーンやロウンチキャンペーンのトータルディレクションを数多く担当。2005年に『Drill』の立ち上げに参画。2017年には『1-10imagine』の立ち上げに取締役として参画。テクノロジーを活用した新しいアプローチのクリエイティブ開発/体験デザイン/サービス開発を手がける。カンヌライオンズ / ADFEST / TIAA など国内外の広告賞を多数受賞。
Joined ADK after graduated from Osaka University. Fujimoto oversaw the total direction of large-scale integrated campaigns and launches for large brand campaigns. In 2005, participated as a planner for the launch of “Drill”. In 2017, participated in the launch of “1-10imagine” as a board member, and has worked on new approaches with the latest technology: advertising creative, experience design, and numerous services. He won many prizes, such as Cannes Lions, ADFEST, TIAA and so on.
Creative Director/
Communication Designer早稲⽥⼤学卒業後、シナリオライター / スクリプトドクターとして活動を開始。その後テレビの制作会社でデジタルPRコンテンツや番組制作などの担当を経て、2015年にADK⼊社。多岐にわたるクリエイティブ経験を活かし、動画、イベント、SNSキャンペーン、インスタレーションなど手段を問わない課題解決を得意とする。主な受賞歴にADFEST / SPIKES ASIA / JPM賞金賞など。
After graduating from Waseda University, Ueda started working as a scenario writer / script doctor. Then worked at a TV production company, in charge of digital PR content and TV program production. After joining ADK in 2015, he has been utilizing wide range of creative experiences to create new solutions regardless of methods / medias such as videos, events, SNS campaigns, and installations. The main prizes he won are ADFEST /SPIKES ASIA/JPM Gold etc.
Creative Director/
Creative Technologist早稲田大学を経てロンドンに渡り、楽天ビッグデータ部でエンジニアを経験。2013年にADK入社。センシング技術を活用した体験デザイン、スタートアップ・基礎研究組織のコンサルティングやPR支援、TVCMから屋外広告まで、文理を横断した新しいコミュニケーションの形を探求する。主な受賞歴にACCグランプリ / D&AD Future Impact Pencil / AD STARS Gold / JPM大賞など。
Sadaka went to Waseda University and then moved to London. After moved back to Japan, he worked as an engineer at the Rakuten Big Data Department. Joined ADK in 2013. Exploring new forms of communication across the literature, from experience design using sensing technology, consulting and PR support for startups and basic research organizations, TVC, outdoor advertising. The main prizes he won are ACC Grand Prix/D&AD Future Impact Pencil/AD STARS Gold/JPM Grand Prix etc.
Planner/
Intermedia Designer東京藝術大学大学院修了。音楽・美術、特にサウンドアート・メディアアートを学んだのち、グラフィックデザイナーとして、5年従事。その後、プランナーに転向。五感への興味を土台に広義のアート・音楽・デザインをボーダレスに行き来する。言語化し難いもの・ことと丁寧に向き合うことを大切にする。
Completed the Graduate School of Tokyo University of the Arts. After studying music / art - especially sound / media art, Nishida worked as a graphic designer for 5 years then moved herself to a planner position. Based on her interest in human’s five senses, she travels borderless in the world of art, music, and design in a broad sense, emphasizing carefully facing things that are difficult to verbalize.
Technical Director
2007年クリエイティブオフィス enexc&Co.を設立。ミュージックシーンでの空間演出を通し、従来の手法に囚われず常に新しい空間演出の形を実験的に行ってきた。デザイン思考から新しい技術を活用した研究開発やフューチャービジョンメイキング、 プロトタイプなどのプロジェクトを手がける。さまざまな業界の課題解決にとどまらない、価値のあるブランド体験を構築。
Established creative office enexc & Co. In 2007. Through space production in the music scene, Sato has been experimenting with new forms of space production without being bound by conventional methods. Worked on projects such as R & D, Future Vision Making, and Prototypes that utilize new technologies from “design thinking”. He builds a valuable brand experience that goes beyond just providing solutions in various industries.
Planner /
Experience Designer立命館大学卒業後、ADK入社。ブランドを応援したくなるコミュニケーションを目指して、動画、WEBコンテンツ、SNS、OOH、イベント、PRなどを統合させたプランニングを日々勉強中。受賞歴は広告電通賞 / JPM賞など。趣味はTwitterのパトロール。
Joined ADK after graduated from Ritsumeikan University. Tanahashi pursues integrated planning among TVC, SNS campaigns, outdoor advertising, events, PR, and so on, day after day, providing communications and aiming to make the general public cheering for brands. He won Dentsu Advertising Awards, JPM, etc. Lurking on Twitter is his thing.
NTTドコモ
NTT DOCOMO

リアルとメタバースの2つの空間でスマートトイを体験できるストア「NEW POINT×THE-ST」
RaaS(Retail as a Service)領域におけるNTTドコモ発の新しいソリューション「THE-ST(ザスト)」の新規事業開発をサポート。コンセプト・ネーミング・ロゴ・グラフィック・空間デザイン・UI/UX、広告プロモーション・PRを担当。三井不動産のブランド支援プロジェクト「NEW POINT」と協業し、リアル・メタバース上で商品理解を深められるポップアップストアをOPEN。クラウドカメラで店舗環境をDX化し、出展メーカーに対して利用者のオフライン行動データとオンライン行動をつなぎ合わせた独自のダッシュボードを提供した。 “The 2nd ROOM”をコンセプトに、STEAM教育などでも注目されているスマートトイ7商品をキュレーションし、親子で楽しめるおもちゃ選びの新体験を開発。オンライン・リアル・メタバースを跨いだ「売らない店舗」で生活者・メーカー双方に向けて新たな価値創出を図った。
NEW POINT x THE-ST, a store where visitors can experience
Supported for new business development of "THE-ST", a new solution presented by NTT DOCOMO in the area of RaaS (Retail as a Service). We have created concept, naming, logo, graphics, space design, UI/UX, advertising promotion and PR. Collaborated with Mitsui Fudosan's brand supporting project "NEW POINT" to open a pop-up store in the real and metaverse to deepen understanding of products. The store properties were DXed with cloud cameras, and a unique dashboard was provided to tenants that connected offline and online behavioral data. Based on concept of "The 2nd ROOM”, seven smart toys that are attracting attention in STEAM education were curated to create a new toy selection experience for parents and children to enjoy together. It was t he "store that doesn't sell" connected the online, real world, and metaverse to create new value for both consumers and manufacturers.











23-1 Toranomon 1 cho-me, Minatoku, Tokyo 105-6312, Japan
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